Do Kolegi Martineza: to troszkę kosztuje eksploatacja.... :? I to nie tak mało... Miałem Xsarę 1,4 benzyna, zrobiłem 120 tyś. i ponadprogramowo wymieniłem tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego za 40 zł. ... O Fabii nie będę pisał, bo zrobiłem tylko 22500 km i nic jeszcze się nie zepsuło....
Ale kolega Martinez nie przynzal sie, ze swoja czeszka to dachowal i nurkowal :szeroki_usmiech
[ Dodano: 10 Sty 2005 06:46 pm ]
Zamieszczone przez Tomasz1
Jeszcze jedno pytanie: jakich żarówek używacie ? Bo nie sądzę, że fabrycznych...
Ja lubię widzieć coś przed sobą w nocy a niestety nie stać mnie na ksenony... Co możecie polecić do Octavii ??
Ja uzywam Philips BlueVision H4 i zamienilbym je tylko na xenony
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Fabryczne zarowki swieca dobrze w polaczeniu z halogenami oswietlajacymi pobocze
Teraz zalozylem siakies marketowe blue ktore poza bialo-niebieska poswiatą
swieca gorzej niz fabryczne
Do Kolegi Martineza: to troszkę kosztuje eksploatacja.... :? I to nie tak mało... Miałem Xsarę 1,4 benzyna, zrobiłem 120 tyś. i ponadprogramowo wymieniłem tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego za 40 zł. ... O Fabii nie będę pisał, bo zrobiłem tylko 22500 km i nic jeszcze się nie zepsuło....
Ale kolega Martinez nie przynzal sie, ze swoja czeszka to dachowal i nurkowal :szeroki_usmiech
hehehehe amfibia jak sie patrzy
aaa PS mam foty zarówno furaka jak i crash site'u. Powiem szczerze spodziewałem sie więcej rzeczy rozpier....oli po takiej akcji. A fura zadziwia mnie do dzisiaj zwłaszcza motor. Od crashu przeszło 2 lata i ponad 60 kkm a A-Ha-eF- ior hula jak siemasz maryśka.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
To ja sie moze naraże, ale chyba bym nie wziął teraz nowej Octavii w dieslu :diabelski_usmiech, raczej 1.6
Po pierwsze, różnica ceny benzyny do ropy jest już prawie żadna, a nawet już ropa zaczyna być droższa od benzyny (np. w Czechach, ale też ostanio w Toruniu) Nie to co kiedyś, kiedy różnica była koło 1 pln na korzyść ropy. Nie wiem ile lat planujesz jeździć, ale musisz częściej niż w benzynie robić serwis i droższe są zawsze przeglądy do diesla. Jeśli zaś nie planujesz szaleć to realne jest spalanie na poziomie 7.5 liltra benzyny.
No, to ja już nie wiem... Jedni polecają diesla, drudzy benzynę.... :? A ja szukam taniego w eksploatacji rozwiązania.... Też myślałem o 1,6/75kW ale mój mechanik stwierdził, że to jest za słaby silnik do tego samochodu, a 1,8T, ponoć pije paliwo jak smok... zgłupiałem do reszty....
To ja sie moze naraże, ale chyba bym nie wziął teraz nowej Octavii w dieslu :diabelski_usmiech, raczej 1.6
Po pierwsze, różnica ceny benzyny do ropy jest już prawie żadna, a nawet już ropa zaczyna być droższa od benzyny (np. w Czechach, ale też ostanio w Toruniu) Nie to co kiedyś, kiedy różnica była koło 1 pln na korzyść ropy. Nie wiem ile lat planujesz jeździć, ale musisz częściej niż w benzynie robić serwis i droższe są zawsze przeglądy do diesla. Jeśli zaś nie planujesz szaleć to realne jest spalanie na poziomie 7.5 liltra benzyny.
a gdzie Ty widziałeś w nowych dieslach przeglądy częściej niż benzyn :?: :shock:
I benzyna ma tak samo, wiec ja tu roznicy nie widze. Moze byc tylko w pojemnosci miski olejowej i cenie filtra oleju. Cena wymiany taka sama chyba ze w ASO powariowali.
Swiece, kable, kopulki i inne badziewia ktore nie sa wieczne. A benzyny zagazowane potem na sznurku ciagne, bo gaz sie skonczyl, a w baku pompa sie zatarla od malej ilosci benzyny, bo po co dotankowywac jak i tak sie nie uzywa. :diabelski_usmiech
A jak trzeba to powstaje duzy problem.
W tej chwili kupujesz auto ktore ma 2 lata gwarancji i serwisujac go w ASO nie musisz sie martwic. A po 2 latach mozesz wykupic ubezpieczenie gwarancyjne na kolejne 2 lata. I tak przez 4 lata nie interesuje Cie nic.
A ile kosztuje przedluzenie gwarancji na kolejne 2lata?
A ile kosztuje przedluzenie gwarancji na kolejne 2lata?
Musialbys podjechac albo zadzwonic, bo naprawde nie pamietam, ale byla to chyba kwota okolo 2000pln. Jak dla nas bylo to do przyjecia bo po przejsciach z francuzem czlowiek wolal dmuchac na zimne. Wiem ze jesli jestes tym zainteresowany to musisz przy tym zaczac chodzic na miesiac przed tym jak konczy sie gwarancja. Jak auto mialo niedawno przeglad i go widzieli nie bedzie problemu, inaczej to chyba zrobia dodatkowy przeglad.
To ja sie moze naraże, ale chyba bym nie wziął teraz nowej Octavii w dieslu :diabelski_usmiech, raczej 1.6
Po pierwsze, różnica ceny benzyny do ropy jest już prawie żadna, a nawet już ropa zaczyna być droższa od benzyny (np. w Czechach, ale też ostanio w Toruniu) Nie to co kiedyś, kiedy różnica była koło 1 pln na korzyść ropy. Nie wiem ile lat planujesz jeździć, ale musisz częściej niż w benzynie robić serwis i droższe są zawsze przeglądy do diesla. Jeśli zaś nie planujesz szaleć to realne jest spalanie na poziomie 7.5 liltra benzyny.
Ja powiem tak - mi to rybka co kto wybierze. :twisted:
Kazdy ma swoj rozum. Ja stalem przed dylematem - kupic 1.8T czy 110TDI (wtedy 130Pd jeszcze nie bylo). Wybralem TDI i nie zaluje.
Co do kosztow eksploatacji to w ogole prosze mnie nie rozsmieszac.
Poza tym niektorzy zapominaja o jednej waznej sprawie - diesla sie drozej kupuje, ale tez znacznie drozej niz benzyniaka sprzedaje i przede wszystkim szybciej.
No i ta tendencja bedzie sie poglebiac na korzysc TDI, bo cala Europa sie na nie przesiada.
Co do kosztow eksploatacji to w ogole prosze mnie nie rozsmieszac.
Poza tym niektorzy zapominaja o jednej waznej sprawie - diesla sie drozej kupuje, ale tez znacznie drozej niz benzyniaka sprzedaje i przede wszystkim szybciej.
No i ta tendencja bedzie sie poglebiac na korzysc TDI, bo cala Europa sie na nie przesiada.
no to to fakt. Benzyniaki dużo szybciej tracą na wartości. Poza tym ciągle na rynku jest więcej używanych benzyn niż dizli. No i przebieg 200.000 nie robi żadnego wrażenia na dizlu a z beznzyną różnie bywa.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Ja stalem przed dylematem - kupic 1.8T czy 110TDI (wtedy 130Pd jeszcze nie bylo). Wybralem TDI i nie zaluje.
Musze powiedziec ze jak szukalismy autka byl ten sam problem. 1.8T ew na LPG :cry: czy diesel 110 bo 130 weszla 3 miesiace pozniej. Wygral diesel i nikt nie narzeka :wink:
Zamieszczone przez MiKruS
Co do kosztow eksploatacji to w ogole prosze mnie nie rozsmieszac.
Na pewno taniej wyjdzie MZK, ale to po co kupowac auto.
Zamieszczone przez MiKruS
Poza tym niektorzy zapominaja o jednej waznej sprawie - diesla sie drozej kupuje, ale tez znacznie drozej niz benzyniaka sprzedaje i przede wszystkim szybciej.
No i ta tendencja bedzie sie poglebiac na korzysc TDI, bo cala Europa sie na nie przesiada.
I to jest chyba najwazniejsza kwestia. Diesel swoje przejedzie i nic mu nie bedzie. Na innym forum podalem prosty przyklad na Golfie3 VR6 i i dieslu 110KM z 97 roku. Roznica w cenie przy tym samym wypasie wynosi okolo 3-4tys zl - diesel jest drozszy.
tour to relatywnie nowa linia wypasu i nikt chyba takiej nie ma, natomiast jesli chcesz zeby to mialo wypas a nie jezdzilo to bierz 1.6, bedzie Ci chlalo paliwo a mozliwosc modow bedzie praktycznie zerowa.
Dalej podtrzymuje moj glos na 1.9 TDI
Ja mam Tour Plus 1,9 TDI 110 kombi..
wyposarzenie jest wystarczajace moin zdaniem :
klima - manualna
ABS
ASR
i inne bajery silnikowe jak we wszystkich TDI Skody
elektryczne szyby z przodu + lusterka
relingi dachowe (super wygladaja)
te blekitne szyby o polepszonej widocznosci i zminiejszonej przepuszczalnosci VU
komplet zimowek
i jeszcze wybebnilem:
dywaniki, blokade skrzyni, alarm, instalacje glosnikowa do tylo z glosnikami (w standarcie sest tylko przod)
autko ma 2 miesiace i 13 tys km przejechane.....
tez zastanawialem sie diesel czy benzin+gaz.... jezdzilem almerka 1,4 na gazie i bylo ok.... ale policzylem i auto na gaz bedzie palic okolo10 litrow na 100..... diesel wychodzi taniej.
[ Dodano: Czw 13 Sty, 05 09:26 ]
Zamieszczone przez dede_adam
" a w baku pompa sie zatarla od malej ilosci benzyny "
weź nic mi nie mow .... :evil:
moja fabia i instalka wtrysku w GASPOLU :evil: :evil: :evil: złodzieje i partacze
niestety ale i tak GAZ=ZŁO :!:
zrobile 120 tys na gazie w nissanie almera 1998 rok 1,4 silniczek...
zarzyczylem sobie opruch odciecia wtryskoe odciecie zasilania pompy paliwa - koszt okolo 20zl za przekaznik i metr kabla - autko ma obecnie 241 tys km i chodzi jak nowe... noge mam ciezka i jak katalogowo ma 176km/h max to ja na autostradach jezdzilem nawet 200 (jak bylo z gorki) zadnych wyciekow, awarii, tylko wymiana filtra co 10 tys (15zl) swiece co 20tys (80zl) a kable sa jeszcze fabryczne..... autem teraz jezdzi brat a ja mam skodzine
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Komentarz